Sportauto concept toont evolutie Renault-gezicht

Geen reacties

Renault komt met een nieuwe serie conceptcars die het nieuwe Renault-gezicht tonen. Verwacht geen revolutionaire veranderingen.

Tijdens de autoshow van Parijs in oktober zal Renault een nieuwe conceptcar onthullen. Dat wordt een sportwagen die de tweede serie aftrapt van auto’s die passen bij de levenscyclus van klanten. Het thema van de concept is ‘falling in love’. Bij verliefdheid hoort aantrekkingskracht en die verbeeldt Renault met een bekoorlijke sportauto. Dat zegt hoofdontwerper Laurens van den Acker in het vakblad Automotive News Europe.

Verwacht geen revolutionaire veranderingen maar een evolutie van de eerdere ‘stages of life’. Tenslotte heeft deze ontwerpvisie het merk geen windeieren gelegd. De verkopen zijn de laatste jaren flink gestegen, in Europa is Renault nu het derde best verkopende merk aldus marktonderzoeksbureau Jato Dynamics. Het grote Renault-logo voorop blijft in ieder geval, dit draagt bij aan de herkenbaarheid van het Franse merk. 

Van den Acker introduceerde de levenscyclus-visie in 2010, met de onthulling van de conceptcar DeZir – eveneens een sportauto. Het is nog maar de vraag of de nieuwe conceptcar ook in productie zal worden genomen. Op de Parijse autoshow herintroduceert het concern immers ook het merk Alpine en die komt al met een sportwagen.