Debuut voor nieuwe versies Nissan Micra

Geen reacties

De Nissan Micra-reeks krijgt uitbreiding in de vorm van de Micra C+C cabriolet en de Micra 160 SR, een extra sportieve variant.

Niet alleen de naam van de Micra C+C doet aan de CC-modellen van Peugeot denken, ook de dakconstructie is vergelijkbaar. Wie een open Micra koopt, heeft een vast dak bij slecht weer en een open dak bij mooi weer. Uniek noemt Nissan de glaspanelen in het automatisch opvouwbare dak, zodat inzittenden ook in donkere jaargetijden van het – schaarse – zonlicht kunnen genieten. Of de binnentemperatuur in de zomer met gesloten dak ook behaaglijk blijft, vragen wij ons af: die glaspanelen zouden het gevoel kunnen geven dat je in een broeikas zit.

De maatvoering van de Micra C+C wijkt af van de normale hatchback. De daklijn is 110 millimeter lager, de lengte is gegroeid met 90 millimeter zodat het inklapbare dak achter de achterbank past. Hij is leverbaar vanaf november met een 1,4 en 1,6 benzinemotor.

Sportief topmodel van de Micra is de nieuwe 160SR, het resultaat van twee jaar lang knutselen door de ontwikkelingsafdeling van Nissan. De 160SR heeft een nieuwe 1,6-liter 16V-motor met dubbele nokkenassen en levert 110 pk en een koppel van 153 Nm. Bloedsnel is de Micra niet, vlot wel: hij haalt 182 km/h en accelereert in 9,8 seconden naar 100 km/h. Het kekke karretje heeft een lekker strak afgesteld onderstel, standaard ESP en aangepaste stuurbekrachtiging voor beter stuurgevoel.