Zolang het werk me goed blijft afgaan, blijf ik het met alle liefde doen.

Nog bijna elke dag is mevrouw Van Roon op de beide filialen aanwezig. ‘Ik doe de administratie van beide bedrijven en dat doe met enorm veel plezier. Zo blijf ik betrokken bij het bedrijf dat mijn man en ik in 1972 begonnen zijn en ik houd contact met onze klanten. Een aantal van hen komen hier tenslotte ook al die tijd over de vloer.’

Volgens mevrouw Van Roon was bij haar zoon Marcel al vroeg de liefde voor het autobedrijf aanwezig. ‘Als kleine jongen ging Marcel al vaak met ons mee,’ vertelt ze. Bij haar andere zoon Angelo duurde het wat langer. ‘Angelo was vroeger meer geïnteresseerd in motorfietsen, maar ook hij besloot uiteindelijk de autobranche in te gaan. Mijn man zag in dat het niet goed was om twee kapiteins op één schip te hebben. Zo ontstond het idee van een tweede vestiging waar we met het merk Nissan aan de slag gingen.’

In 1999 droeg het echtpaar Van Roon de beide zaken over aan hun twee zoons. ‘Al de eerste dag na de overdracht, zei mijn man om half tien ’s morgens: “Ik ben even weg”. Hij wilde op de zaak een kop koffie gaan drinken en kijken of hij misschien nog wat kon helpen. Eigenlijk vond ik dat hij dat niet kon doen, maar Marcel en Angelo hadden daar helemaal geen problemen mee. Ook ik wilde in die tijd wat om handen hebben dus ging ik op zoek naar vrijwilligerswerk. Uiteindelijk ben ik, mede op verzoek van Marcel en Angelo, de administratie weer gaan doen. En dat blijf ik met alle liefde doen zolang het me nog goed af gaat.’

Gewoon de beste garage

Over de vraag waarom mensen met hun auto naar Van Roon moeten komen, hoeft mevrouw Van Roon niet na te denken: ‘Omdat wij gewoon de beste garage zijn, we de beste service geven, klantvriendelijk zijn en een persoonlijke aanpak hebben.’

Mevrouw Van Roon

Administratie
Autobedrijf Van Roon en Roocar